13 Ocak 2014 Pazartesi

KIŞ GÜNLERİNİN EN GÜZEL UĞRAŞI


Evet kış günlerinde hepimiz yünlerle uğraşmaya başlarız. Ben en çok battaniye örmeyi seviyorum. Bu sevgim sanırım küçükken annemin kalmış yünler ile eskiyen ve küçülen kazaklarımızı sökerek elde ettiği yünlerle rengarenk battaniyeler örmesine dayanır. Tüm aile bireylerinin herbirine bir tane örmüştü. Mahallede teyzelerde birbirleri ile yün alışverişi yapar ve uygun renkleri birbirlerinden temin ederlerdi. Bu dayanışma ve sohbetler eşliğinde battaniyeler
örülürdü. Güzel günlerdi. 
Bende battaniye örmeye başladım. 



İnternetten şu şemayı buldum ve sanki kanaviçe işler gibi her bir kare bir motif olacak şekilde örmeye başladım. Bu şekilde örülmüş battaniye örnekleri pinterestte çokca bulunmakta. 


Bu kış uğraştığım en zevkli iş bu battaniye işi oldu.Bitmesine epey bir süre var. Bitince buradan beğenilerinize sunacağım.  

Hiç yorum yok: