25 Haziran 2014 Çarşamba

SİNEKLİKTEN BARDAK ALTLIĞINA TERFİ


Eskiden bu sineklikler çok kullanılırdı. Her evde vardı bunlardan. Hatırlıyorum bizim evdeki mavi ve kare şeklinde idi. Şimdi o kadar sinek yok galiba bunun nedeni yazın klimalar yüzünden pencerelerin açık tutulmaması. Belediyenin ilaçlama yapması.



 Dükkanın önünde bu çiçekleri ay pardon sineklikleri görünce çok sevdim ve hemen iki tane kaptım. Eve gelincede annem şaşırdı napacaksın onları diye söylenmeye başladı. Alıştı artık kadın her gün elimde olur olmaz şeyle çıka gelişime. Ben bunları değerlendirip bir şeyler yaparım cümlesini duymak istemiyor artık. Huylu huyundan vazgeçer mi bir yerde bir şey görmeyeyim aklıma hemen bir fikir çağrıştırdığı anda alıp eve taşıyorum her türlü ıvır zıvırı. 



Bu sineklikleride görünce ortasındaki yuvarlak kısımları yüzünden ben bunları bardak altlığı yaparım diye düşündüm. 



Kanaviçe yapma sevdamda hazır depreşmişken kendimi sinekliğin deliklerini işlerken buldum. Sineklikler de böylece süslenip büslenip bardak altlığına terfi etmek zorunda kaldılar. Altlarına yapışkan keçe yapıştırdım. Saplarından keserken bozulan kısımlarına da sevimli uğur böcekleri yerleştirdim. Şimdi gelsin kahveler gitsin limonatalar ayranlar.



Hiç yorum yok: